CSiXRevit


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا اتعلمت ريفيت بس المشكله انا مش عارف ابعت الملف بتاعي من الريفيت الي الساب علي طول بالاحمال اللي انا وضعتها علي المنشاء بتاعي يعني انا بشتغل كل حاجه طيب عايز اروح لبرنامج الساب مش عارف ومفيش شرح لكده ولا هو مش بيبعت للساب ولو مش بيبعت يبقي فين الفايده لما انا محتاج ادخل الساب واعرف كل حاجه من جديد واعمل load com من جديد وشكرآ ياهندسه علي مجهودك الرائع وعلي الكتاب بتاع الريفيت وربنا يجعل ذلك في ميزان حسناتك






و عليكم السلام و رحمه الله و بركاته



هناك اداة اسمها CSiXRevit  تربط بين SAP2000, ETABS, and/or SAFE and Autodesk Revit® Structure 2015.




  • from Revit Structure to create a new CSI model

  • from Revit Structure to update an existing CSI model

  • from CSI software to create a new Revit Structure project

  • from CSI software to update an existing Revit Structure project



https://www.csiamerica.com/building-information-modeling





SAP2000 to REVIT converter



Export to ETABS | Autodesk Revit | Autodesk Exchange Apps

تعليقات

المشاركات الشائعة