electronic document management system (EDMS)

نظام إدارة الوثائق

electronic document management system (EDMS)

نظام كمبيوتر  ينظم الملفات و الوثائق

نظام إدارة الوثائق (DMS ) هو نظام الكمبيوتر (أو مجموعة من برامج الكمبيوتر) تستخدم ل تتبع و تخزين الوثائق الإلكترونية

وهي عادة ما تكون أيضا قادرة على تتبع إصدارات مختلفة تعديلها من قبل مستخدمين مختلفين ( تتبع التاريخ ) .

تستخدم العديد من المعايير المفتوحة ODMA, LDAP, WebDAV and SOAP

المعايير

  • ISO 2709 Information and documentation — Format for information exchange

  • ISO 15836 Information and documentation — The Dublin Core metadata element set

  • ISO 15489 Information and documentation — Records management

  • ISO 21127 Information and documentation — A reference ontology for the interchange of cultural heritage information

  • ISO 23950 Information and documentation — Information retrieval (Z39.50) — Application service definition and protocol specification

  • ISO 10244 Document management — Business process baselining and analysis

  • ISO 32000 Document management — Portable document format

تعليقات

إرسال تعليق

المشاركات الشائعة